ledig.

Idag har jag varit ledig efter en brutal helg. Jag har inte på långa vägar vilat mig klart, men imorgon jobbar jag igen. Men kvällspass åtminstone. Och så himla skönt att vara ledig när det är fint väder! Jag har varit ute hela dagen. Bränt näsan till och med. Jga har gått en lång promenad, som tog längre tid än vanligt att gå eftersom en lång bit av vägen var övergångsställe för massa grodbebisar. Och jag ville inte med att trampa på en enda. Jag bakade en rabarber- och hallonpaj som var asgod. Jag har solat nere vid sjön. Jag har tagit ner allt högt gräs med trimmern och känt mig redig. Ikväll gick jag ner till sjön igen och tog ett kvällsdopp. Den här lediga dagen hade gärna fått vara längre.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0