sommarjobb.

Nu har jag haft några långa jobbdagar. Jag jobbar imorgon också innan jag får en dags ledighet. 
Det har varit varma dagar, och även om det är tråkigt att jobba när solen skiner så kanske det är ganska hälsosamt. Annars skulle jag väl sitta ute i solen hela dagarna. Men nu har jag utnyttjat varenda minut av mina lediga timmar. Två dagar i rad har jag belönat mig själv med jordgubbar och grädde till efterrätt och sen gå raka vägen ner till sjön. Det är vad som krävs för att återhämta sig efter en dags hårt slit på jobbet!
 
 
 
Men en sak jag inte gillar med att jobba hela sommaren är att man missar sommarkvällarna. Jag måste ju gå och lägga mig i kristlig tid om kvällarna. Det finns inte precis tid att sitta utomhus och lukta på allt som luktar gott. Men jag brukar öppna sovrumsfönstret på vid gavel så att jag åtminstone kan höra sommarkvällarna. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0