Väldoftande as.

Varenda gång min någon-typ-av-porslinsblomma (som jag ärvt av Ms farmor) blommar blir jag så glad. Det är en såndär småsak som gör livet bra. Blommorna är så söta så man vill äta upp dom. På dagen luktar dom ingenting, men på natten doftar hela huset. Så då är det nästan bara trevligt när man måste upp om nätterna. 
En sak tycker jag är väldigt knäpp. Jag har hört folk säga att dom tycker den är blomman luktar så äckligt, att den luktar som ett as för att locka till sig flugor som ska polinera dom. Men det fattar inte jag. Inte för att jag vet hur ett ruttnande as luktar, men jag kan inte föreställa mig att det är så här. För den luktar ju som sagt gott!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0