Fusk-födelsedag.

Idag har jag haft fuskfödelsedag. Jag fyller år imorgon, men måndagar är ju ingen kalasdag precis. 
Så därför fick jag ha mitt firande idag istället. I eftermiddags kom hela min familj över med massor
presenter. Massor verkligen! Det har sin fördel att mest önska sig småsaker. För även om jag
faktiskt fyller 23, så är det alltid trevligt med många paket. Jag ska visa några av dom. 
En stund senare kom även min västra bodarna-familj över. Jag bjöd i all enkelhet och lathet
först på mackor med lite olika pålägg och grönsaker. Och efteråt flera sorters kakor. Inte sju,
som väl är idealet, men fyra iallafall. Fyra sorters kakor blev resultatet av några veckor med
massor av tentaplugg. Om plugget varat längre hade det säkert blivit ännu fler kakor.
Eftersom jag bakat många kakor så blev det en hel del över - men det gör ju absolut ingenting!
 
 
Pastellfärger - småformar, assietter, diskhandduk, muffinsformar...
 
Hopprep - hej konditon! Hoppas jag iallafall, och jag tror att hopprep faktiskt
är något jag tycker är skojigt. Och som man kan göra hemma.
 
Jag ska börja sticka. Det ska bli en liten pläd, i enbart räta maskor. Hurra!
 
Fick fina bakredskap av Ms föräldrar.
 
Fina skålar.
 
Och finaste kudden!
 
 
Det var ett himla trevligt litet kalas, jag hade gärna velat att det räckte hela natten. Det känns ju så 
tomt när alla åkte efter att ha fixat, städat och grejat i flera dagar. 
Min födelsedag imorgon firar jag i stillhet kan man säga, mest med mig själv. Tänker fira genom
att göra ingenting för första gången på evigheter. Och greja med mina presenter, hitta hörn
där de kan vara. Jag tror det blir en trevlig födelsedag. Men annorlunda. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0