Jag firar!

Idag klockan 16.00, efter ett par timmars gråhårigt slit och med världens huvudvärk, så skickaade vi in våran uppsats. Hurra! Tänk att den här dagen kom, efter dom här veckorna och alla tusen timmar vid datorn. Äntligen kan jag börja komma ihåg hur det var att leva som en riktig människa och jag kan städa bort alla papper från bordet. Det kändes sjukt himla bra! Hur läskigt det kändes dessutom ska vi inte tala om . . .  
 
Det allra första jag gjorde för att fira, var förstås att gå tillbaka ut och sätta mig i solen tillsammans med en stor kopp kaffe och en kaka! För att bota huvuvdvärken och slappna av. Där ute låg jag länge och läste, ooooooo vad livet kändes härligt! 
 
Ja, sen det riktiga firandet gick till så att jag gjorde rabarberkräm. Är det att fira tycker du?? Ja, typ, det skulle jag väl vilja säga. Jag har aldrig kokat rabarberkräm förut, så det var ju ganska festligt bara det. Dessutom 'är det otroligt gott och är så somrigt! Och såna där husliga saker som att koka kräm, det har jag definitivt inte hunnit prioritera direkt under alla uppsatsveckorna. Så ja, koka kräm var so firande idag! Och när man sen kan äta den till kvällsmat utomhus. . . 
 
 
rabarber och hallon . . . 
 
 
. . . blir snygg färg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0