Skaldjuspasta

Åh vad jag är mätt. Och glad. Jag uppfann en sån himla god skaldjurssås idag! Jag ska inte ta åt mig hela äran och säga och jag hittade på receptet helt från början. Men jag gillar att utgå från ett recept, plocka bort och lägga till några ingredienser som jag tycker. Det brukar bli bra! Och idag blev det sjuuuuuukt gott.
 
 
 
 
Skaldjussås med pasta typ 2-3 portioner
 
Vad man har i:
1 burk (2 dl) creme fraiche paprika&chili
Några klickar vanlig creme fraiche, turkisk yougurt eller matlagningsgrädde (eller lite av varje). Smaka så det blir lagom starkt. 
3 msk hummerfond eller skaldjursfond
Någon matsked tomatpuré
2 vitlöksklyftor
ca 400 g blandade skaldjur + lite av spadet skaldjuren ligger i.
(jag tog skaldjur på burk, men går bra med frysta också. men då blir det inget spad såklart).
 
Koka upp pasta.
Blanda creme fraiche, hummerfond, tomatpuré och vitlök och koka upp. 
Tillsätt skaldjuren och ev spadet, rör om. Ät pastan med skaldjurssåsen!
Jag stekte lite sockerärtor till, det var himla gott. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0