cranford.

Jag har hittat en ny engelsk serie! Jag typ älskar engelska mini-serier som handlar om förr i tiden,
där folk har på sig fina kläder och det finns gentlemän. Typ Jane Austen. Jag har nog sett dom flesta mini-serierna, men Cranford har jag inte vågat köpa förrän nyss. Anledningen? Jo, det var för många äldre damer på omslaget och för få gentlemän. Och det är ju först och främst gentlemännen jag är ute efter. Men till sist köpte jag serien ändå, och hurra, den visade sig innehålla gentlemän! Det är en himla myig serie, en av dom bästa jag har sett med skådespelare jag redan sett i Downtown Abbey, Lark rise to candleford och Harry Potter. Och den är precis sådär lagom engelsk, regnig och romantisk.
 
omslaget. . ..
 
. . . och innehållet!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0