dessa dagar.

Dessa dagar jobbar jag hellre. Det är dystert ute, och det är dystert inne. Man säger att det är så viktigt för hälsan att kunna släppa alla tankar på jobbet när man kommer hem, men jag njuter istället av att glömma allt annat när jag är på jobbet. Livet kan kännas hur tungt som helst, men när jag har bytt om till scrubs och tar hissen upp till avdelningen är jag bara, som min namnskylt säger, Lisa - Sjuksköterska och jag kan vara hur glad och trevlig som helst. Jag har händerna sysselsatta med att dela mediciner och blanda antibiotika och hjärnan är upptagen med att vara pedagogisk och tålmodig med patienter. Jag behöver inte ha tid att tänka på något annat. 
 
Om en stund ska jag åka för att jobba söndagskväll. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0