hallelujah-moment.

Idag jag jag haft en mysig stund efter jobbet. Förritiden, när jag bodde hemma och gick i skolan, hade jag alltid en sån trevlig stund när jag kom hem. Först och främst stod middag på bordet när vi kom hem (bara det!) och jag tog alltid på mig mjukisbyxor. Sen, när jag ätit, gjorde jag kaffe och tog fram en kaka. Med det satte jag mig vid ett avsnitt av Greys Anatomy eller Dr Quinn eller så läste jag en stund i min bok. Det var så himla skönt! Efteråt kändes det helt okej att börja med läxorna och gå en promenad. Så såg nästan varenda dag ut och det gör dom ungefär aldrig nu.  
 
Nu är jag typ vuxen och ingen middag står på bordet heller. Jag får skapa mina egna komma-hem-rutiner. Hur ska jag ha det? Ibland står jag i flera minuter och funderart på hur jag ska få till det. Ska jag göra mat, eller äta ett mellanmål nu och göra mat senare? Eller va? Orkar jag äta något alls? Mamma hjäääääälp! That's the sound i min hjärna ungefär. 
 
Men idag slog jag till på mellanmål när jag kom hem! Ett lite lyxigt, med advents-te, saffransskorpor och clementin (plus frökex med ost först, men sånt nyttigt spartansk är inte roligt att prata om). Och så min Harry Potter bok på det, och så nyutslaga hyacinter i bakgrunden! Hallelujah-moment.
 
 


Kommentarer
Jonas

Saffransskorpor och te är riktigt nice vardagslyx imo ^^

2013-11-18 @ 22:21:49
URL: http://thegamingground.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0