sova.

Det har kanske med årstiden att göra, kanske ganska säkert. Sova är ju liksom inte min favoritsyssla annars. Men nu! Åh, det är så skönt att sova. När klockan ringer strax efter fem på morgonen, så önskar jag att jag hade ett liv där jag bara fick sova. Typ vara prinsessa eller arbetslös. Om jag bara fick fortsätta sova lite till så skulle jag vara lyckligast. Men än så länge måste jag släpa mig upp där efter fem. Det är så himla segt, jag måste tända alla lampor och sätta på radion medan alla livets små problem känns faktiskt livshotande. Njae, mitt morgonhumör är inte världens bästa.
 
Men när jag ätit frukost känns livet lite lättare och när jag kommit till jobbet så känns det helt okej. En ny dag känns genomförbar och jag slutar gråta inombords över att inte få sova. Det finns roligare saker än att sova. Kanske. Något. . . 
 
Imorgon är jag ledig och jag ser väldigt mycket fram emot att sova. Jag funderar på att sätta klockan bara för att vakna och njuta av att somna om. Men där kommer jag nog att fundera igen . . . 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0