är det söndag idag?

Det händer att jag inte har en aning om vad det är för veckodag. Det blir så när man jobbar som jag, vardagar och helger lite hur som helst. Jag gick med en riktig tisdags-känsla i kroppen tills jag satte mig ner med datorn för att läsa bloggar och möttes av rubriker som "härliga söndag!". Alltså, det är visst söndag idag. 
 
Jag ska jobba ikväll, sista passet för helgen. Så jag sitter mest och fördriver tiden tills det är dags att göra sig iording och kila iväg. Jagt gör absolut ingenting vettigt när jag ska jobba kväll. Kanske dammsuger och vattnar blommorna på sin höjd. I somras brukade jag sola. Det var skönt när man kunde tillbringa all ledig tid utomhus.
 
För just nu är det inte så hemtrevligt hemma. Faktiskt inte det allra minsta. M har väldigt mycket med fotbollen just nu, vilket betyder att han absolut inte, aldrig, no way hinner plocka undan en endaste liten strumpa efter sig. Sånt får vänta tills säsongen är över. Och näej, jag har ingen lust att lägga ner mer tid på att städa undan efter sånt manfolk. Jag vill göra andra saker än att städa när jag är hemma. Typ göra ingenting.
 
Det här med att bo tillsammans och hjälpas åt, vara jämlika är himla svårt faktiskt. Det borde vara ganska enkelt och självklart tycker jag. Så vad gör man? Skriker,gråter, bönar,slår? Följer pensionärstrenden (som jag observerat på jobbet) och blir särbos? 
 
Idag är det söndag. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0