en ledig onsdag.

Den här onsdagen har jag varit ledig. Det är skönt att vara ledig en onsdag, även om den har den betydelsen att jag ska jobba hela helgen. . . 
 
Det har varit en lagom höstig dag, först nu ikväll började det regna och det känns helt okej att med gott samvete bara rulla ihop sig i fåtöljen. Annars har jag mest unnat mig att sträckläsa mina böcker och gått omkring i huset och husmorat i allmänhet. Äntligen fick jag inspiration att städa kylskåpet och skafferiet. Det var verkligen nödvändigt, jag hittade ett och annat luddigt längst in i kylskåpet. Så går det när man inte är paranoid och slänger all mat på dagen det går ut, utan tänker att "det där håller nog ett tag till!". Och så händer det att man glömmer bort det. . .Tills man rensar nästa gång!
 
Och det värsta husmoriga av allt, ikväll strök jag mina nytvättade sängkläder. Det är stora grejer, verkligen en onödig lyx som jag inte gör ofta. Alls. Stryka tillhör inte mina mest prioriterade hushålssysslor. Men det kommer bli så himla lyxigt skönt att gå och lägga sig ikväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0