pulled pork.

Idag har jag lagat pulled pork. Inte så snyggt namn att översätta (draget fläsk), men det syftar väl på att man ska kunna dra isär köttet när det är klart. Det här tog hela dagen att laga, men jag behövde bara aktivt lägga ner typ tio minuter! Sen skötte det sig själv i ugnen. Sån matlagning gillar jag! Och gott var det också, tänka sig. 
 
1,2 kg fläskkarré och paprikapulver, salt&peppar att gnida in med. 
 
lök, vitlök, barbecuesås, vatten, 1 köttbuljongtärning. in i ugnen 
125 grader 6-7 timmar.
 
och så ska det ätas all american med coleslaw och majskolv.
att lägga köttet i hambugerbröd hoppade jag över.
 
 
 
 
 


Kommentarer
Mathias&Rebecca

Oj,oj oj!! Det är så himla gott! Måste ha varit en smarrig måltid?! ha en fortsatt fin kväll!

Svar: Riktigt smarrigt! Tack :)
Lisa Svensson

2013-10-30 @ 20:34:48
URL: http://twoplusone.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0