jag längtar

Åh vad jag längtar.
Jag längtar efter att det ska bli fredag. Då ska jag åka till Ornunga efter jobbet. I helgen ska mormor flytta,
så då blir det till att kånka och bära. Men det ska bli roligt. Jag tycker att flytta är roligt, att packa upp och placera ut sina saker och skapa hemkänsla. Det är lite sorgligt att mormor flyttar från sitt hus, det är ju som mitt andra (tredje?) hem och det finns många minnen därifrån. Men fast det är sorligt att flytta ifrån, så är det roligt att flytta till. På något sätt.
 
Sen längtar jag efter min två veckors semester som börjar den 14e september. Jag längtar så jag har ont i magen. Fast jag vet att längta nästan är det bästa, för när semestern väl har börjat kommer tiden gå asigt fort. I vilket fall hoppas jag att två lediga veckor ger mig massor av ny energi, för just nu känner jag mig som en urvriden disktrasa. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0