semestermat.

Vad blir det för mat på semestern? Det som är bra med höstsemester är att jag är mycket mer inspirerad att laga mat. I somras lagade jag knappt mat på mina lediga dagar. Jag köpte så mycket som möjligt färdigt och solade istället. Men nu i slutet av september är vädret mer inomhusvänligt och jag blir sugen på "riktig" mat. 
 
Idag gjorde jag kålpudding! Det blev riktigt gott, tror jag. Särskilt med massor av sås och lingonsylt. 
På kvällen var jag inspirerad att äta nyttigare mat. Jag måste erkänna att det blir pommes och buffalo wings lite väl många gånger i månaden. Hm, i veckan. . . Det är himla gott och lättlagat åtminstone. Men nu är jag som sagt inspireras att äta sallad till kvällsmat/middag iallafall några gånger i veckan! Ikväll gjorde jag en med stekt paprika och haulomi. Gott! Dock ej lika gott som Buffalo Wings. . . 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0