vid andra sidan sjön.

 
 
 
Ikväll gick jag ner till sjön en sväng. Fast "andra sidan sjön", inte där jag brukar bada utan till "våran" brygga. Som man inte kan bada ifrån. Botten är slemmig, dyig och med massa bråte. Det är bara båtarna som bor där. Men det är fint därnere, och jag kom på att jag inte varit därnere på hela sommaren. Så jag satte mig en stund på bryggan. Det finns liksom bänkar där. Bryggan kändes sådär stabil, det svajade lite när jag gick och jag satte ner fötterna stadigt i bryggan. Det var trevligt på bryggan, fast jag tänkte på hur bra det känns att vara på torra land. Att hoppa i någon av båtarna som låg vid bryggan lockade mig inte alls. Så jag satt en stund, sen gick jag lyckligt upp på stadiga backen igen. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0