påsk tvärsöver vägen.

Somliga tycker nog att det vore ganska så besvärande att bo tvärsöver vägen från familj och släktingar. Jag har gjort det i hela mitt liv i Ornunga och nu gör jag det också. Fast jag tycker det är praktiskt! Som igår firade jagbåde  en traditionell påsk med Ms familj och och pysslade hemma för mig själv! Mellan påskfrukost, påskfika, påskmiddag och påskbrasa har jag solat lyriskt, hängt ut tvätt, gått promenad, plockat fästingar från katten, lyssnat på fågelkvitter och massa sånt. Så jag tycker nog det skulle kännas mer besvärande att vara tvungen att åka flera mil till familjen eller släkten och fira högtider så där precis hela dagen utan avbrott. Jobbigt liksom?
 
Så idag åker jag as told till Ornunga för att fira lite mer påsk idag och imorgon. Mat och solsken, can it be bättre?
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0