en trevlig fika.

Idag på min lediga dag bjöd jag syster Lotta och hennes manlige vän Adrian på fika! Regnet har öst ner hela dagen så det är en perfekt fika-dag. Jag bakade chokladkolakakor, äpplepaj och gjorde hemmagjord vaniljsås. Äter-så-man-spyr-varning! Det var himla trevligt att dom kom. På lördag flyttar dom till Uppsala på 5-6 år, det är så sorgligt att det gör ont i magen och hjärtat lite. Så det förtränger jag! Vi fikade förstås, pratade om drömlägenheter och drömhus. När vi gick vi ut för att gosa med kattungarna i lagårn, råkade vi komma på två rådjur som gjorde barn på åkern. I regnet. Vi stod och kollade på en stund, rådjur in action har man ju bara sett på teve! Det kändes lite hoppfullt en höstig dag som denna, idag såddes kanske första fröet till en rådjursbebis som kommer födas till våren. Ack, poetiskt! Det var en trevlig eftermiddag.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0