hurra! och om hur man får extra motion.

Jag börjar med att berätta om hur man får extra motion i vardagen. Lätt som en plätt - man använder inte sin hjärna! Jag får massor av motion på det sättet, oftast på jobbet såklart. I eftermiddags när jag slutade jobba var jag mycket lycklig, både på grund av en fantastiskt skojig nyhet och för att jag slutade klockan tre. Så jag åker ner till omklädningsrummet i källaren och byter om i lugn och ro. När jag är färdigpåklädd och ska gå upptäcker jag att jag inte har min ryggsäck. Konstigt tyckte jag och ville typ svära på att jag haft med mig väskan ner. Men den stod väl tydligen kvar uppe på avdelningen. Svordomar, pust och stön sa jag och släpade mig upp igen. Men gissa! Väskan var inte där! Den kom inte fram fast jag stod och gapade tomt en stund. Så var tusan fanns min väska? Borta, stulen,förintad? Jag släpade mig tillbaka ner till omklädningsrummet, tänkte att jag kanske låst in den i skåpet utan att tänka på det. Mern det gjorde den inte, för det första jag ser när jag kommer in i omklädningsrummet är min rosa fjällrävenväska som står prydligt på stolen bredvid mitt skåp. Jag glömde både att använda hjärnan och att titta bakom ryggen när jag upptäckte att ryggsäcken var borta. 
 
Och till den skojiga nyheten: Jag har blivit tillsvidareanställd! Tillsvidare? Betyder det föralltid? Frågade jag chefen när hon berättade det. Jag tänkte att det var bäst att vara alldeles säker på att det var sant. Så nu är jag himla glad! Det här måste jag nästan fira på något sätt, än så länge har jag bara handlat mat. Men jag vet inte riktigt vad jag kan hitta på här i min ensamhet. Äta en extra ruta choklad? Eller virka en till mormorsruta? (Den slags rutan är väl mer nyttig) Se på Sex and the City? Googla på Ryan Gosling? Det är frågan det. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0