en svår lärdom.

 
 
Igår köpte jag en bok om virkning. Jag är lite besatt av allt som har med garn att göra just nu. Högst på önskelistan är att lära mig göra mormorsrutor. Åh vad jag vill och åh vad mitt liv kommer bli roligt då. Men jäklar vad svårt det är. Inte själva virkningen, om jag bara förstår hur man ska göra så kommer det vara jättelätt tror jag. Förstås. Saken är att alla beskrivningar inte är tillräckligt pedagogiska. Jag fattar inte vad som menas. Och anledningen är väl att dom som skriver virkböcker och mönster är duktiga på att virka, dom lyckas inte skriva så att jag, en absolut amatör, förstår. Så jag har virkat, repat upp, virkat igen och repat upp. Kollat på youtube, klickat hem en till Börja virka- bok. För jag ska lära mig!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0