it's a mirakel!

För ungefär ett år sen försvann min lilla necessär spårlöst. I den låg min fina rosa puderborste (dyr), så det var lite ledsamt. Den försvann nånstans mellan bilen-jobbet-bilen och min hårborste försvann samtidigt. Jag letade överallt i bilen, i mina skåp på jobbet, i min kånken-väska och såklart även hemma, fast jag visste att jag hade haft med mig necessären. Jag hittad den ingenstans. Jag drog slutsatsen att jag antingen blivit rånad av en ficktjuv eller att necessären ramlat ljudlöst ut ur väskan på promenaden mellan parkeringen och jobbet. Inget av det tyckte jag var särskilt sannolikt och jag har undrat många gånger vart den egentligen tog vägen.
 
Sen dess har jag haft min Kånken-väska varenda dag till jobbet. Jag har öppnat, stängt, packat i och packat ur. Idag i hissen ner till omklädningsrummet höll jag väskan i en annorlunda vinkel (tydligen) och dragkedjan var öppen. Jag såg rakt ner i facket där man kan ha ett sittunderlag och då skymtade jag ett tyg jag kände igen! Längst ner i facket låg min necessär! Och min hårborste! Åh vad glad jag blev! Men jag fattar verkligen inte hur necessären och hårborsten har kunnat ligga där så länge utan att jag hittade dom. Och att jag inte hittade dom när jag letade ordentligt då för ett år sen. Jag fattar inte. Det är ett lika stort mysterium som när dom försvann!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0