över berg och hagar.

Att gå tipspromenad ger mig hur mycket nostalgiska sommarkänslor som helst. Det måste man göra för att det ska kännas som sommar och såklart hemma i Ornunga. Idag var en rolig promenad på vandringsleden. Man fick välja om man ville gå en lång eller kortare bana vi hurtbullar valde såklart den långa. Den tog 1,5 timme ungefär och inte för att vi ångrade vårat val, men det var sjukt varmt att gå. Svetten liksom rann och flugor försökte äta upp oss. Tur att jag kom på att vi skulle ha vatten med oss, annars hade vi nog törstat ihjäl. Men annars var det trevligt, vi gick både över berg och genom hagar. Typ. Och det var trevligt att det var en trevlig promenad, för pappa hade gjort tipsfrågorna och tyvärr så hade jag fått korrekturläsa som för någon vecka sen, utan att tänka på att jag kanske ville gå. Så jag kunde svaren. Det hade varit grymt kul att för en gångs skull få 13 rätt, men så vill jag ju komma till himlen också och dit kommer inte fuskare.
 
 
 
 
När vi kom tillbaka till starten vid badplatsen så var vi sjukt varma och trötta och hungriga. Lotta och jag tog ett snabbt dopp i sjön (hon i behå som överdel, och jag med trosor nertill efter vissa missöden) innan vi fikade. Det var så sjukt gott med grillad korv, nästan dog. Kan det vara det godaste som finns? Till det hällde vi i oss massa saft och åt bulle till efterrätt. Men jag var inte mätt ändå, så jag drog med mig Stina till våffelcaféet där mormor sjötte våffeljärnen. Så åt jag en våffla och Stina en glass. Sen var jag ganska mätt och nöjd!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0