på utflykt.

Igår gjorde jag, mamma och mormor en utfykt till Maja och havet. Vi åkte i ottan. Jag sov största delen av vägen (åh, det är så skönt att sova i bil!) för det regnade så hemtrevligt på framrutan. Typiskt att det ska regna när man åker på utflykt till havet. Vi stannade till vid Falkenberg för att fika, men vi fick beundra utsikten inifrån bilen. Lagom tills vi fikat färdigt slutade det regna, så vi gick en promenad på stranden genom naturreservatet. Det var mysigt fast det blåste. Jag tycker det är ganska mysigt med vind, bara det är varmt. Och det var det. Det bor kossor och får i naturreservatet, men dom har varit snälla dom andra gångerna jag varit här, så jag var inte rädd. Kossorna vart faktiskt söta. 
 
 
När vi gått klart åkte vi vidare till Halmstad där Maja och Per Gessle bor. Jag borstade håret i bilen dit, det behövdes. Maja var glad att vi kom, men sur på att solen inte sken. Men vadå, sa jag, man kan väl göra saker fast inte solen skiner? Ja det kan man. Så när vi gått på några loppisar i stan och ätit lunch på en god Thai-restaurang åkte vi till ett glasscafé och åt glass. Såklart, vad gör man annars där? Och efteråt tog vi en tur till ett annat hav, och där blåste det ännu mer och vågorna såg väldigt osvenska ut. Jag tänkte på när skeppet går på grund i stormen och Mr. Steerforth och Ham drunknar i David Copperfield. Jag tänkte inte på att bada precis. Men det var coolt! 
 
 
 
Så lämnade vi Maja och Halmstad och åkte åt hemhållet. Jag sov typ hela vägen till Ullared. Förstås stannade vi på Ullared en liten sväng när vi ändå körde förbi. Ja, det var faktiskt en liten sväng vi var där, jag stod säkert i köä för att betala lika länge som jag gick i affären. Fast det var okej, för jag är inget Ullareds-freak. Men jag gillar inte att stå i kö i över en halvtimme heller. 
 
Det var en trevlig utfykt det! 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0