ett år.

Tänka sig att jag igår inte ens firade kom ihåg att det var ett år sen jag tog examen. Det är ju ändå en ganska bra grej att ha överlevt ett helt år som jag inte skulle vilja göra om igen. Alltså, det har ju varit ett asbra år. Men jag hade inte velat vara för ett år sen tillbaka ändå, nu när jag vet saker. För ett år sen började jag gå brevid på jobbet och nu tolv månader senare går en annan sköterska bredvid mig. Det är ju sjukt om något. Jag kommer ihåg hur nervös jag var dagarna mellan examen och jobbet, jag visste inte riktigt om jag ville stanna tiden och snabbspola fram den. Men det löste sig! För det här året har gått galet snabbt. Tack gode gud typ. I vilket fall blir mitt jobb som sjuksköterska roligare för varje dag, men jag blir dessutom argare för varje dag hur illa sjukvården blir behandlad. Pengar som ska sparas och bla bla varje dag. Hej verklighet. 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0