första dagen

Första dagen på sommarlovet! Fast inte för mig, förstås. Undrar om jag nånsin kommer få uppleva ett riktigt sommarlov igen? Jag tror knappast det och det är ju sorgligt till tusen. Men igår åkte jag hit till Ornunga för att vara med på sista skolavslutningen i Asklanda skola. Stina slutade sexan och det var den artonde avslutningen i den skolan. Mamma var rätt nöjd. Men jag tyckte nog det var lite sorgligt, ingen mer tårtbuffé liksom! 
 
Så alltså, det är Stinas och Kalles första dag på sommarlovet. Det är den jag njuter av. När Kalle kommer hem från avslutningen ska alla syskon (alla!) och mamma åka till Borås och äta lunch på bäst tharestaurangen och dessutom gå i alla roliga second hand-affärer. Tänka sig, jag har inte varit i Borås sen min examen förra året. Vilket kärt återseende!
 
 
 
Ps. Första dagen på sommarlovet börjar såklart med kyliga vindar. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0