hägrande semester.

Alltså. Om en vecka börjar min semester och jag är inte det minsta förberedd. Jag fick faktiskt smått en chock när jag insåg att det snart är semester, vart tog april och maj vägen liksom? Allt tid man har på sig att se fram emot semestern, det är ju nästan det som är bäst. Saken är den att jag inte har den minsta grej inplanerad. Jag har inte ens hunnit samla energi för att planera. Ärligt talat, just nu känner jag mig så utsliten att jag inte kan se någon lockelse i att lämna hemmets lugna vrå - men visst är semestern bortkastad om man inte reser omkring lite grann? Eller?
 
Men nu har jag iallafall knåpat ihop en lista över saker att göra på semestern om inget mer spännande händer. Hear it is:
- Städa hela lägenheten till skinande rent
- Rensa/städa i min garderob
- Plantera om mina krukväxter
- Gå igenom alla mina veckotidningar och klippa ut recept att spara. Och sen slänga tidningarna. . . 
- Börja virka något nytt
- Tvätta huvudkuddarna
- Rensa i landet
- Och i grusgången
- Läsa böcker
- Se på Pearl Harbor (förutom Dr Quinn och Dawsons creek)
 
Jag har inte en enda ursäkt att ha tråkigt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0