jag virkar mera.

Mitt andra virkprojekt är klart! Det blev en färgglad pläd till men med både med färre färger och antal rutor. Det är så skojigt att virka plädar med mormorsrutor, för det är enkelt och blir så fint tycker jag själv. Tänk vad många plädar jag skulle kunna ha när jag är åttio år! Jag har redan planerat för nästa filt, vad för slags rutor och färger jag ska ha. Men det projektet tänkte jag spara till hösten när det blir mer sitta-inne-väder. Om jag kan hålla mig så länge, såklart!
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Mia Gustafsson

Jättefina plädar! Skulle också vilja göra en såndär. Har du något "recept" :) Jag har ju 4 veckor semester att fördriva! Var har du fått jobb förresten?

Svar: Tack! :) Det är jätteroligt och faktiskt lätt när man har lärt sig, man blir lite besatt :P När jag lärde mig virka köpte jag en skojig virkbok som heter "Färgglad virkning" av Therese Hagstedt. Någon slags virkbok kan nog vara bra att ha åtminstone :) Annars finns det massor på nätet och även youtube på hur man gör mormorsrutor :) Jag jobbar på Ortopeden på Alingsås lasarett, har gjort det sen vi slutade och trivs väldigt bra :) Själv då?
Lisa Svensson

2014-06-29 @ 18:50:03
Mia Gustafsson

Då ska jag ta o googla på mormorsrutor! Hade praktik på den ortopeden, min bästa praktikplats tror jag faktiskt, mycket trevlig presonal där :) Själv är jag på reumatologen på sahlgrenska sedan examen, en mycket lärorik avdelning!

Svar: Gör det! :) Rekommenderar verkligen den där boken också :P Okej, vad roligt att höra! :) Och skönt att du har hamnat bra också :) Jag hade min första egna student i våras, det kändes vääldigt konstigt!
Lisa Svensson

2014-06-29 @ 22:26:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0