själv hemma.

Jag tror att växa upp med fyra yngre syskon har fått mig att uppskatta att vara själv. Jag har nästan aldrig tråkigt med mig själv. Tänk när jag gick i mellanstadiet vad lyxigt det kändes när jag fick gå hem själv, låsa upp med egen  nyckel och vara ensam i någon timme innan mamma och alla andra kom hem. Jag brukade se på Lilla huset på prärien på teve. Ibland snodde jag godis från skafferiet, jag var hungrig och hade inte vett för nyttiga mellanmål. 
 
Det jag vill komma till är att jag endast njuter av att vara själv den här fredagskvällen trots att det regnar och blåser kusligt. Jag har haft utmattande dagar på jobbet och det är skönt att slippa prata faktiskt. Jag kan se på såna dvd jag gillar och virka samtidigt. Det klarar jag av, men om jag skulle bli tvungen att prata också. . . Nej.
 
Men. Det är skillnad på att vara själv och känna sig ensam såklart. Vara själv är great, vara ensam suger. 
  
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0