stackars nisse.

 
 
I förmiddags var jag hos veterinären med Nisse för att få något mot hans kliande öron. Något kliar så mycket att han fått ett sår bakom ena örat. Så därför bar det iväg till djurdoktorn! Nisse tyckte det var lagom roligt att åka bil. Ganska bedrövligt hemskt. Han ylade ynkligt och tittade på mig mer hjärtekrossande blick, typ: hur kan du göra såhär mot mig, matte? Jag fick lite ont i hjärtat, men han kan ju inte klia sönder sig. Iallfall, diagnosen blev en salig blandning av öronskabb, svamp och bakterier. Stackars Nisse, han gillade inte när dom topsade honom i öronen! Och nu vankas det örontvättning och droppar två gånger om dagen i några dagar. Jag vet inte vem som tycker det är jobbigast, jag eller Nisse. . . 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0