en utdöende generation.

Om jag inte hade tyckt om gamla människor skulle jag inte trivas på mitt jobb. Väldigt många är gamla. Om jag ska generalisera folk och generationer, så bankar mitt hjärta extra mycket för gamla födda på 20-talet och tidigare. Dom är typ ett eget släkte. Sega och med mycket krut i oavsett om dom är dementa och slåss och svär eller är klara som korvspad i huvudet. Dom flesta klagar inte i onödan, klarar av mycket mer smärta än alla 60-talister i världen och är så tacksamma för allt man gör att man nästan blir generad. 
Och att svenskar bara blir äldre har man ju hört länge. Dock verkar vårdens dataprogram inte riktigt vilja acceptera detta . . . 
 
 
 
Datorn var verkligen väldigt skeptisk mot att skriva in en patientent på nästan 102 år! Knasigt. Ärligt talat, den här lilla tanten gick mig till axeln ungefär och var väldigt angelägen om att få komma hem snart igen eftersom hon hade jäst i kylen som behövde användas. Jag nästan dog av gullighet. Och en annan farbror, född på 20-talet och som fått halva stortån amputerad, tackade så mycket för sig och för oss och sa att "det har varit väldigt roligt här". Aldrig i livet att någon född någon annanstans än 1920 och tidigare skulle säga så efter en amputerad tå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0