i stora staden.

Idag har jag varit i Göteborg! Det var såå längesen jag var där och shoppade, jag minns knappt när. Mamma och jag åkte dit och så kom Maja med tåg från Halmstad. Maja var förkyld och hostig, det var praktiskt för det var lätt att hålla reda på henne i stan när man hörde henne hosta. Det var skojigt att träffa henne! Vi fikade på café i Haga och gick i alla roliga affärer. Jag handlade massor;  garn, skor, klänningar, kjol, halsduk, trosor. Men det är lugnt, det mesta var billigt! Typ dom rosalila conversen för halva priset. Jag är inte van vid att vistas i storstadsbuller eller gå långt i snygga skor, så framemot eftermiddagen var jag nästan död. Mina fötter gjorde makalöst ont! Jag ville be mamma bära mig tillbaka till bilen! Det var allt tur att jag åt den där goda kladdkakan tidigare, annars hade jag väl varit en hög med benrangel efter alla mil till fots. Det var väldigt skönt att åkte hem till landet igen, men det var en trevlig dag förstås!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0