bästa tipset för en bra joggingrunda!

Ibland eller ofta känns det så där olidligt jobbigt och segt att springa. Ungefär som att man vill dö en liten stund. Visst känns det skönt när man joggat klart rundan och kommit in igen, men det är det enda som är skönt! Såna gånger känns det mest meningslöst att motionera, grejen är ju att det ska vara skönt och pepp också, förutom hälsosamt.
 
Men idag hittade jag knepet som gjorde mig full av energi och fick mig att nästan flyga fram i skorna! Det är ett ganska lätt tips, och here it comes: Cirka en och en halv timme innan den planerade joggingrundan sätter du dig i soffan och äter en stor bit budapestbakelse och dricker en kopp kaffe till. Efter det latar du dig resten av tiden så att bakelsen sjunker ner en bit och inte ger dig håll. Jag antar att det kanske går lika bra med prinsessbakelse som med budapest, huvudsaken är att det innehåller mycket energi! 
 
Det var mitt bästa joggingtips än så länge. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0