läser en bra bok.

Jag läser en så bra bok! Prostmamselln. Det är iförsig inte första gången jag läser den, kanske tredje. Men den är bra! Den handlar om en dotter till en prost (vet ej skillnaden mellan prost och präst?) och utspelar sig någon gång på 1800-talet.Det är meningen att prostmamselln ska gifta sig med någon välbärgad man från stan och hon har levt så skyddat och kristet liv att hon vet knappt ingenting om livet och världen. Men hon blir ändå kär i en storbonde med mörka ögonbryn och faslig dialekt. Jag har läst flera böcker av Margit Söderholm, och det är typ Jane Austen på svenska. Nu när det är vår och man kan sitta utomhus igen så har min bästa läsperiod börjat. Hurra och nåde den som stör mig!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0