flyttproblem!

Inatt drömde jag en mardröm. Egentligen var den inte så hemsk, men känslan och paniken!
Jag drömde att det var dags för mig och M att flytta. En kväll var det plötsligt dags, vi hade inte planerat, packa eller förberett något och hade ingen hjälp. Men flytta skulle vi! Så vi började ta saker och lasta in i bilen, det är ju inte så många meter vi ska flytta så vi gjorde så. Och jag insåg att sakerna aldrig skulle ta slut! Hur mycket vi än lastade in i bilen så blev det inte mindre. Och alla smågrejer i kök och lådor som inte var nerpackade eller något och klockan var halv nio, hur skulle vi göra med sängen och sovandet? Dessutom var M inte till stor hjälp alls, han gick hela tiden till datorn och kollade på dart i soffan och kom inte med några praktiska lösningar. Jag blev jättearg och förbannad.
 
Lärdom av den mardrömmen? Packa ner i flyttlådor och ha flytthjälp och skicka iväg M på fotbollsmatch medan flytten pågår. . . 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0