helgen i väder.

Igår förmiddag åkte jag till Ornunga för en stunds semester och vila från det vardagliga livets plågor. Sen dess har jag bland annat varit med om nästan alla slags väder.Det började med en spännande bilresa hem.. Det snöade när jag startade färden men ganska snart övergick det i slaskregnande och snömodd. Jag körde på E20 och funderade på om jag skulle svänga av vid Bälinge eller fortsätta E20 över Vårgårda mot Ornunga. Jag antog att vägen över Kärtared skulle vara sämre än E20, men det var ganska mycket trafik och dessutom är vägen sjukt tråkig. Det som gjorde att jag svängde av i Bälinge var att jag kom att tänka på hur många dödsolyckor som skett på E20-sträckan mellan alingsås i Vårgårda. Jag kom inte att tänka på en enda som hänt i Kärtared. Alltså var det ett lätt val. Fast ja, vägen var värdelös. Det började okej, men ju längre jag åkte desto mer snö var det på vägen. <en blandning av slask och modd och jag tror sladd-varnings-lampan (eller var den heter) lyste nästan hela tiden. Men jag körde så långsamt och säkert att det mest var spännande och alla andra bilar körde också försiktigt. Det hade ju liksom inte hänt på E20, där kör massor av folk som puckon och det är mycket troligare att jag hade dött där. Vad hade det gjort om jag sakta glidit ner i diket i Kärtared? Inte så mycket egentligen, fast det hade varit ännu mer peace of cake om inte pappa hade varit i Thailand. Men iallafall, jag kom tryggt fram till Ornunga!
 
Tillbaka till vädret. Under dagen fortsatte det slaskregna för att till sist ösregna. Jag vätte ner nästan alla mina kläder när jag var ute på promenad. På eftermiddagen slutade det droppa och jag såg till och med blå himmel! Istället började det blåsa och på natten hade det blivit storm. Jag sover alltid gott när det blåser. Morgonen efter gick jag en promenad på skogsvägarna och det var massor av träd som blåst ner. När jag kom in igen började det snöa och när jag lämnade Ornunga såg det ut som ett julkort. Jag tog E20 tillbaka till västra bodarna. Ingen snö där. 
 
Det var min helg i väder!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0