utan drama.

Nya året kom utan dramatik. Jag låg och sov på tolvslaget. Jag trodde faktiskt att jag skulle vakna av raketsmällar och se några från sängen genom fönstret, men jag sov som en stock! Skönt, det kanske blir en ny tradition att sova. Men man jobbar bara nyår varannat år, så nästa år (eller ja, faktiskt i år om 363 dagar...) så jag får hitta en annan bra ursäkt för att sova på tolvslaget, antar jag.
 
Vi hade en trevlig nyårskväll på jobbet. Vi hade beställt upp mat från köket som var riktigt god och åt glass till efterrätt, vi fick sitta ganska ostörda en stund. Det slår faktiskt förra året när M och jag åt burkräkor. Det var inte min idé det där med burk. Så det var helt okej att jobba.
 
2014 var väl ett år som alla andra. Mest bestod det av drömmar om nytt boende och väntan. Om jag hade vetat förra 2 januari att vi fortfarande kommer få vänta lääänge till, så hade jag nog hoppat i sjön. Eller övertalat M att leta efter hus i Norrland! Jaja, det var det pissiga med året, några bra saker var del väl också. Jag lärde mig virka och började springa och båda grejerna har förbättrat mitt liv tror jag!
 
Så nu ska jag göra som jag brukar i januari. Jag ogillar verkligen januari, så jag fortsätter låtsas att det är december någon vecka till. Vattnar granen lite extra och gör mer julgodis och behåller decemberbilden i min månadstavla. När ungefär halva januari gått så börjar jag låtsas att det är vår! Då ska jag köpa tulpaner och städa. 
 
Och så ska jag verkligen hoppas att nästa januari har lite mer förväntningar att bjuda på.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0