den första dagen.

Den här första semesterdagen har varit väldans bra. Jag tog sovmorgon och åt jordgubbar till frukost och läste tidning. När jag stog och diskade frukostdisken och funderade som bäst på om jag skulle fira semestern med att börja baka, tvätta alla gardiner eller rensa i garderoben, kom M och gav mig en överraskning. Han hade glömt att säga att han bjudit hem några fotbollsgubbar på fika/möte och att dom skulle komma inom en timme. Så adjöss vackra tankar om bakning, tvättning och rensning, för här blev det att ta itu med gammal hederlig städning istället. M brydde sig inte så värst, men jag vill inte att hemmet ska se bedrövligt ut även om det bara är fotbollsgubbar som kommer. Så det blev en akutstädning. Sen kände jag absolut inte för att fira första semesterdagen med att vara social och trevlig mot främmande människor (det är jag ju på jobbet resten av veckorna av året), så jag ringde och bad Ms mor att låta mig fly hem till henne en stund. Det fick jag, hurra!
 
Så den första semesterdagen började inte precis som jag tänkte mig. Men istället satt jag i solen på en altan med sjöutsikt och fick fika av Ms mamma, och egentligen är väl kaffe och sol en bättre början på semester än vad tvätta gardiner är . . . Egentligen! Dessutom så hade jag hela eftermiddagen på mig att tvätta och städa garderoben, så allting slutade lyckligt och rent.
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0