gäsp.

I helgen jobbade jag natt mellan lördag och söndag. Det var min första natt nånsin, då det var lite spännande att se hur det skulle gå arr hålla mig vaken! Jag som gärna sover 23-07, det är ju helt fel för mig att vara uppe på natten. Men det gick faktiskt ganska bra! Enligt mina mer erfarna nattkollegor så var det en väldigt lugn natt och dom stönade över att tiden gick så långsamt. Jag tyckte tiden gick ganska snabbt, men det var nog mest för att jag min hjärna var i någon slags dvala eller något. Dessutom satt jag och gottade mig ut hur mycket betalt jag fick för mitt extra nattpass samtidigt som jag virkade många, många varv på mitt nya virkprojekt. En lönsam natt på flera sätt alltså! Dock klarade jag inte av att sitta still för länge, för då blev sömnigheten outhärdligt, så jag hittade på lite saker att göra då och då. En patient med dålig mage hjälpte till att hålla mig vaken och uppvärmd i musklerna!
 
Men visst var det underbart när klockan blev kvart i sju och dagpersonalen (vanligtvis jag) kom och jag fick gå hem och sova. Ack, så underbart! 
Fortfarande känner jag mig seg och trött och skulle helst vilja sova lite till, men der blir det inget med för jag ska jobba kväll idag. Och imorgon. Efter det har jag två dagar ledigt innan långhelg och sen. . . Semester! Hurra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0