en ledig dag.

Jag är nästan alldeles slut efter min lediga dag! Jag fick inget besök som det var tänkt, för magsjuka kom emellan - men inte för igen, phu! Men det blev en trevlig och upptagen dag ändå. Jag åkte in till Alingsås och fikade med Hannah. Vi provade ett nytt fik och det fick mycket väl godkänt! Jag tog en Budapestbakelse med hallon, görgott! Efteråt gick jag en sväng i stan och slösade pengar och åkte till Blomsterhaga för att köpa jord och frö till mina pallkragar. 
 
Skynda hem, packa upp allting, börja laga soppa, moppa golvet, äta. Sen solade jag i en timma. Hämta spade, gräva upp gräs, döda myrbo, gödsla, hälla i jord, så i rader, vattna, städa. Vila en halvtimma. Ut och springa, plcoka rabarber, duscha, sätta på mat igen, äta. Upp igen, klippa gräset runt rabatten med sax, hoppsan, en mördarsnigel, vi klipper av den också och femtio till. 
 
Nu, äntligen, sitter jag inne i soffan. Det var min lediga dag och jag är trött.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0