en solig söndag.

Imorse for syster Maja tillbaka till Halmstad, sorgligt värre såklart. Mamma skjutsade henne, så jag, Lotta och Stina hade en lugn dag i huset. Vi tillbringade ganska mycket tid på altanen i solskenet. . . Säkert ohälsosamt, men ack underbart! Vi fick middag hos mormor med jordgubbar till efterrätt och någon timme senare åt vi våfflor i församlingshemmet där mormor skulle "jobba". Japp, det blir mycket mat och fika när jag är hemma i Ornunga! Tur att jag älskar att gå promenader där också. Och tur att jag har bra övertalningsförmåga (läs: tjatar) när det gäller att få med systrarna på promenaderna. . . Och plocka liljekonvaljer!
 
 
 
 
 
 
 
 
Men nu sitter jag alla by myself hemma i VB igen. Allt har sin tid!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0