en helg.

Min sista helg som 24-åring försvann fort. Igår for jag omkring som en utsvulten höna från klockan sex på morgonen till klockan sex på kvällen när mitt firande började. På dom tolv timmarna handlade jag på maxi, städade noggrant hela huset och bakade och lagade mat. Ändå hade jag precis fått på mig kläderna när det knackade på dörren. Det var nära att jag fick öppna dörren i underkläderna! Det var nästan som den där mardrömmen man brukar drömma när man är stressad. Man skyndar och skyndar sig, men blir ändå aldrig färdig i tid till den där viktiga grejen. Varenda småsak tar huuundra år att göra  och klockan bara rusar fram. Nu var det väl inte riktigt så illa för mig igår, men fast jag gick upp klockan sex på morgonen så är det ju ändå en del grejer som måste göras den sista timman, samtidigt. Men övning ger färdighet, den perfekta husfrun föddes väl inte på en enda dag . . .
 
Den här söndagen har varit totalt tvärtom mot igår. Efter att ha städat efter min städning igår (jag fick ta till akutlösningar på slutet, dvs bara slänga in grejer i skåp och stänga till) har jag har gjort typ ingenting. Ätit, vilat, motionerat lite, vilat igen. Eftersom teven inte fungerar för tillfället (antennen) och jag dessutom har uppgraderat mitt bredband, har jag kollat på flera teveprogram på datorn. Lyxigt, annars har jag ju snålat på surfen och bara sett det viktigaste. Men idag har jag sett tre avsnitt av Mordet (gått på trean) och det var riktigt bra. 
 
Veckan som kommer blir nog trevlig iallafall! Jag räknar inte med själva födelsedagen, för jag ska dessutom gå och klippa mig (ett halvår sen sist!!!), äta med Hannah i stan och åka till Ornunga och träffa Maja och Lotta som kommer hem. Då ska jag få godaste tårtan hoppas jag och kanske några presenter. Det blir roligt det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0