oväntad redighet.

Ibland gör jag så oväntade saker att jag blir förvånad över mig själv och min redighet. Som i eftermiddags. På jobbet hade vi möte så jag kom inte iväg förrän vid halv fem och ute regnade det tröstlöst. Det var verkligen en sån eftermiddag som man vill åka raka vägen hem till soffan!
Men det gjorde jag inte. Istället för att köra hem styrda jag mot Maxi och gick en timmes promenad runt Gerdsken. I regnet. Jag blev väldigt våt och mina skor geggiga (tur att jag kom ihåg det, måste skölja av dom) och jag mötte inte många människor. Det var väldigt knäppt och redigt gjort tycker jag. Men nu sitter jag i soffan med min virkning och vääldigt gott samvete. Jag ska dricka te och äta en stor chokladbit och se på Äntligen Hemma. Det får gärna regna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0