resan.

Vi kom iväg till Jönköping! Jag piggnade till mig under bilresan dit som tur var, det enda som inte hängde med var matlusten. Men man behöver ju inte alltid vräka i sig! Vi åt lunch på Ikea och det var väl första riktiga måltiden på två dygn. Tur att det var billigt! (typ). Men nu 36 timmar senare efter shopping och luftombyte är jag nästan mig själv igen tror jag.
 
Så ja, igår blev det såklart en tur på både Ikea och A6 och det blev väl en del handlat. Efter att vi checkat in på hotellet hann vi med en sväng på stan också (en extra omvägig sväng förstod vi idag när vi lokaliserat oss och hittar rätt gator), shoppandet blir helt klart lite mer effektivt när man har herrsällskap. . .  Men M uppförde sig ändå oväntat fint, så jag klagar inte så värst. Det var först idag på slutet han började tröttna och gnälla lite grann.
Hotellet var helt okej, plus för trevlig personal, lyxig hårfön och god mat och lite minus för skavanker i hotellrummet. Men det är väl positivt att hotellrum är använda antar jag!
 
Och idag efter det bästa, frukosten, blev det en promenad längst Vättern (blåsigt) och en till tur till A6. Det finns alltid något mer att köpa! Men jag har nog bara köpt förståndigt och nödvändiga saker . . .hö hö. 
 
Det har iallafall varit en trevlig resa! Det bästa var nog ändå Ms min när jag bad honom svänga in i Borås på vägen hem, för jag ville ta en tur på Emmaus och Myrorna. . . 
 
 
Jag fick snika med M på en selfie för att få bildbevis att han var med. Han misstänkte bara lite, hehe. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0