måsten vid frusen damm.

 
 
 
Visst är det här en romantisk plats? En liten frusen damm mitt i skogen. En gammal bänk där en farbror brukade sitta och titta på dammen för många år sen. Nu kan ingen sitta på bänken längre för där har myrorna byggt en stack. Här i skogen finns inga konstgjorda ljud, ingen stress, inga måsten. . . 
 
Inga måsten, vad ljuger jag? Jag MÅSTE kissa! Jag måste kissa nu nu nu! Därför springer jag av stigen och ner mot dammen. Drar ner gravidbyxorna (åh, paniken att hitta slutet av byxorna någonstans uppe vid brösten för att få ner dom) och så sätter jag mig ner och kissar i tystnaden. 
 
Jag har precis kissat färdigt och ska dra upp alla lager av trosor och byxor och ner med alla lager av linnen och tröjor när jag hör en människas fotsteg genom frusna löv uppe på stigen. Jag hetsar upp det sista av byxorna och ställer mig sen med oskyldig min och låtsas beundra den frusna dammen.
 
Jovars, den är ju ganska fin, det tycker både jag och förut farbrorn. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0