En bättre dag.

Idag mår jag betydligt bättre och då passar jag på att tänka på och göra roliga saker. Roliga saker är lika med äta frukost och tycka det är gott, ut och springa och orka städa/plocka undan. Tänka roligt är lika med att planera inför bebisen istället för att bara tänka låt mig gå och sova. 
 
Idag funderar jag över hur vi ska få plats med bebisen. Såklart att en liten männsika under en meter kommer få plats, men såna grejer som säng, skötbord och vagn med mera. I lägenheten har vi många rum men dom är inte utformade för familjeliv. Litet sovrum, minimal toalett och nästan ingen hall. Allt sånt man skulle vilja ha stort när det kommer till bebisar. Nu kommer vi ju bara bo kvar här i ca fyra månader innan vi (förhoppningsvis) flyttar till vårt hus och där kommer vi ha bra med plats. Det känns som jag kommer vilja köpa två uppsättningar grejer, en före flytt och en efter flytt. 
 
Till exempel, i vårt sovrum här får vi inte plats med en riktig spjälsäng. Iallfall inte om vi vill ha den och själva bebisen inom räckhåll, och det vill åtminstone jag. 
 
Så jag tänker att det kanske får bli något av dom här alternativen. Kanske. Men passar det fortfarande i vårt nya sovrum sedan? Jaja, jag har fem månader kvar att fundera och mäta med måttbandet.. Tur det!
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0