en lååång promenad.

Iförmiddags när jag vaknat upp från min efter-frukost-vila, tänkte jag till hur jag skulle kunna effektivisera timmarna som återstod av förmiddagen. Jag ville gå en promenad på andra sidan järnvägen och så ville jag laga köttbullar med potatismos till middag, och till det behövde jag handla. Till sist bestämde jag mig för att ta bilen ner till stationen, gå en lagom lång promenad på kanske 40 minuter och sen åka direkt till affären och därmed ha maten klar till halv två -två. 
 
Så blev det inte! När jag var ute och gick fick jag av någon dum anledning för mig att följa en ny stig. Jag var ganska säker på vart den skulle leda och det skulle nog inte ta så mycket längre tid. Jag stod nämligen på punkt C och därifrån kunde jag se punkt B (en kulle), och från punkt B visste jag hur man skulle komma till punkt A (en stig jag ofta går på. Det enda jag inte visste var hur stigen emllan punkt C och B såg ut. Hänger ni med? Jag tyckte iallafall att det var helt logiskt hur stigen skulle gå!
 
Men icke. Jag hade hela tiden på känn att stigen gick för mycket åt vänster, men jag höll mig ändå på stigen. Vid ett tillfälle förvirrade massor av skogsmaskinsvägar mig och efter lite irrande i skogen fick jag vända och gå tillbaka. Jag gick och gick. Jag var aldrig vilse eftersom jag hörde E20 hela tiden. Efter jättelång tid kom jag till sist ut på en asfaltsväg. Den som går parallellt med E20. Och jag insåg att jag var låååååångt bort på den. Nästan halvvägs till Partille kändes det som! Jag var så långt bort att det dröjde en lång stund innan jag kände igen mig. Vilken lycklig känsla!
 
 
 
Jag gick och gick och kom aldrig fram. Vägen var oändlig. Jag funderade på att ringa M och tvinga honom att komma och hämta upp mig. 
 
 
 
Men såklart kom jag tillbaka till stationen och min bil så småningom, cirka en timma senare än vad jag planerade. Sur, hungrig och trött i fötterna styrde jag bilen mot affären. Jag handlade jättesnabbt och eftersom jag, och säkert bebisen i magen också, var utsvulten så blev jag tvungen att köpa en påse lösgodis för att inte tyna bort på vägen hem. 
 
Väl hemma i köket var jag faktiskt effektiv! Jag antar att godiset gjorde sitt, för jag lagade köttbullar, potatismåps och brunsås som jag aldrig gjort annat och maten var klar halv tre åtminstone. När jag ätit och städat undan var jag alldeles uttröttad, så jag unnade mig en lång tupplur i fåtöljen. Väldigt lång. Det var den lediga dagen det!


Kommentarer
Syster Lotta

Du var ju iallafall tillräcklig pigg för att hitta på en nya maträtt. Potatismåps har jag aldrig hört talas om förut!

Svar: Haha! Jag vet, det var gott :)
Lisa Svensson

2015-10-15 @ 10:49:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0