godmorgon slamsugare.

Imorse vaknade jag lite förvirrad. Dels var det ljust ute och jag vaknade av mig själv och dels hade jag huvudvärk, vilket inte är en av mina vanliga krämpor. Eftersom jag ställt klockan på kvart i åtta och den inte ringt än tänkte jag vända mig om och somna en stund igen. Men nej, då blev det ett himla bröt utanför. Inte sopbilen, för den kommer på måndagar, men en annan lastbil. Vem är det som brötar så orimligt tidigt? Jag tittade ut bakom rullgardinen och skådade slamsugaren hos svärföräldrarna. Jag tänkte ungefär lägga mig igen med kudden över huvudet, men så kollade jag på klockan, det kanske var ovärt att försöka somna igen. Klockan var inte nästan kvart i åtta, den var nästan nio. 
 
Jag flög upp ganska snabbt, för det är okristligt att sova så länge och jag hade sovit i över tio timmar. Inte konstigt att jag hade huvudvärk. Jag väntade mig att spykänslan skulle komma så fort jag reste mig, men tack gode gud för läkemedel, det kom inte!
 
Jag åt en hel frukost på under 20 minuter och tyckte det var gott och spydde inte upp den efteråt. Som jag njöt och var tacksam. Hur det blir imorgon vet jag inte, men skitsamma, för just nu mår jag så bra!
 
Och just nu ska jag lyssna på Tvillingpodden och baka äpplepaj. Jag är bortbjuden på lunch och I bring the desert! På det viset vet jag att jag alltid får någon efterrätt :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0