ingen mer natt!

 Hurra, nu har jag gjort min sista natt! Antagligen inte sista natten nånsin, men just nu iallafall och det är jag glad för! Tänk att den hör dagen kom till sist, det kändes väldigt avlägstet och omöjligt bara förra veckan. Nattjobbet blev mycket jobbigare än vad jag hade tänkt mig, inte så mycket själva nätterna kanske - men dagarna emellan nätterna och efter! Usch för den tröttheten! Men nu när det är gjort så är jag iallafall glad för erfarenheten, det som inte dödar det härdar och jag har nog blivit lite tryggare som sjuksköterska. Jag har liksom haft ansvar för 23 patienter varje natt, själv!
 
Det var nästan lite sorgligt tidigt imorse innan jag gick av, jag fick en jättefin blomma av mina nattkollegor som var ledsna att jag skulle sluta. Jag blev himla glad, det är ett gott betyg till mig tycker jag! 
 
Men jag kommer absolut njuta av att få ligga i min säng varje natt. Min tacksamhet till en skön säng, med täcke och kudde och växt oändligt. . . 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0