åh, pinsamt.

Jag skulle aldrig låtsas att jag är världsbäst på att manövrera bilar. Jag har respekt för min begränsade begåvning och fickparkerar till exempel aldrig, och det händer ibland att jag kliver ur bilen och flyttar bilen med muskelkraft om det är någon knepig manövrering som måste göra. Typ så. 
 
Det här är egentligen något som skulle kunna få mig att överväga att flytta härifrån VB, eftersom vägarna som leder hit inte går att mötas på. Man får helt enkelt hålla tummarna för att man möts i närheten av en avfartsväg till ett hus, och det gör man oftast. Men tidigt imorse möttes jag och en annan bil precis mittimellan två avfartsvägar, lika med att någon av oss skulle blo tvungna att backa . . .Och eftersom jag är artig gjorde jag ett försök. Alltså, jag är inte bra på att backa, men så dåligt som det gick imorse brukar det inte gå. Men jag har bra ursäkter, för dels var jag aptrött efter nattjobbet och dessutom var rutorna fortfarande immiga så jag såg knappt bakåt och åt sidorna. I mittförsök att undvika det djupare diket på höger sida träffade jag istället diket på vänster sida. Jag kom inte alls i närheten av vägen jag tänkte svänga in på. Någonstans i mina fåfänga försök att rätta till misslyckandet upptäcker jag att den mötande bilen redan gett upp och själv backat in på sin väg. 
 
Ja, usch det var riktigt pinsamt. Men mest är jag arg på idiotiska människor som ska ut och köra innan jag själv kommit hem. Så respektlöst mot mig. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0