15 april.

Idag är det 15 april, dagen som verkade såååå långt bort i höstas och bara för en månad sen. Men nu är dagen här, och inte tror jag att det kommer någon bebis för det. Den verkar trivas bra på insidan och jag tror det dröjer några dagar till och hoppas på att det inte handlar om veckor. 
 
Så nu känner jag mig faktiskt lite rastlös, frågan är ju vad man ska hitta på om dagarna. Jag kan ju inte städa-tvätta-laga-mat varje dag precis. Eller jo, men det är ju skojigt att göra något roligare dom sista dagarna. Jag är inte jättesugen på att sätta mig och köra flera mil själv, men det beror nog mest på lathet. Det känns iallafall tryggast att vara häromkring i Alingsås. Så igår festade jag till dagen med att hälsa på på jobbet en stund innan Mvc-besöket. Det var trevligt! Jag insåg hur mycket jag saknar vuxensällskapet och det sociala man får på jobbet. Dom här två månaderna har jag knappt träffat andra människor än familjemedlemmar. Jag får snällt hålla mig hemma så jag inte påminns om att jag saknar det övriga samhället. . . 
 
Och idag? Nej, jag ska inte tvätta-städa-laga-mat. Jag vet inte hur jag gjorde för att lyckas, men M ska sluta tidigt på jobbet och så ska vi äta lunch i stan. Skojigt! Jag är inte svårroad nu för tiden. Och om allt känns bra imorgon åker jag nog till Ornunga över dagen. M kör mig, han ska hålla till i Hol och Vårgårda hela dagen så det passar ju asbra! Jag ska bara ringa hem först och se om någon är hemma och vill ha mig där! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0